søndag den 30. august 2015

Fødselsdag i Tanzania



Af Sofie: 

For første gang nogensinde har jeg holdt fødselsdag i udlandet, på et andet kontinent og med mennesker jeg har kendt under en uge. Det har været mærkeligt og lidt sørgeligt, men også noget helt specielt dejligt!


Søde Lena overraskede mig med fødselsdagssang og en gave i form af en buket arikanske blomster. Morgenmaden blev serveret på ”terrassen” i 25 graders varme. Emma havde bagt boller, som ikke havde hævet, men trods alt nybagte boller, og selvfølgelig med Nutella på. Jeg åbnede gaven og kortet fra mine forældre, hvilket resulterede i de første tårer på denne tur.



Efter at have gjort lidt rent i køkkenet, bagte Emma en fødselsdagskage og vi gjorde klar til at drage ned til Anna Marie Wemmelund, som bor godt 2 km herfra. Hjemme hos Anna Marie lavede vi det helt perfekte danske fødselsdagsbord med chokoladekage, kanelsnegle og kaffe. Anna Marie havde inviteret Arne, som er en dansk revisor og ansat i Danmission. Der blev sunget fødselsdagssang for mig, og vi hyggede til om aftenen. Anna Marie gav mig en meget flot kurv, som jeg er meget glad for.









Jeg er meget taknemlig for, at det blev sådan en dejlig dag, og jeg vil huske den meget langt fremover. Emma skal have den største tak for det er hende, der fejrede mig allermest!!


I dag var vi for første gang i kirke, hvilket var en utrolig oplevelse. Gudstjenesten indeholdt rytmisk kor, meget aktiv menighed, kvindelig evangelist, Den Barmhjertige Samaritaner, offergang og meget andet. Kirken vil vi fortælle mere om senere. 


Tutaunana,  Sofie 

2 kommentarer:

  1. Det er så spændende. Dejligt at kunne følge lidt med. :-)

    SvarSlet
  2. Ja, tak for billeder og tekst! Men den der på hovedet - den skal da slippes med hænderne? :-)

    SvarSlet